torsdag 7 februari 2008

Morabesök

Då var man tillbaka i snölösa Skåne igen:)

Besöket gick mycket bra och var givande som tur var. Kollade mer ingående på skafttillvekningen och pratade med en massa folk. Fick lite riktlinjer och begränsningar som jag ska tänka på och så. Mycket bra.

Fick ju dessutom bo på hotell, ingeting fancy men ändå:) Jag har nästan aldrig bott på hotell... i Sverige alltså. Shoppade en snygg skjorta på vero moda och lånade en film på bibblo och köpte ostkrokar(!) för att fördriva tiden.

Igår efter lunch blev vi klara lite tidigare så jag hade nån timme att fördriva innan tåget gick så då for jag på Zorn museet:) Helt ok men ganska litet. Jag vill också kunna måla akvarell...herre gud!!! Shoppade loss i museebutiken som vanligt. Halva nöjet med museer;) Den bästa jag varit i måste ha varit moderna museets butik. Mmm....sweet memories... Käkade en semla med vaniljkräm i stället för mandelmassa också. Kanongott! Madelmassa är inte en favorit...

Resan hem igår var oääääändligt lång. Då det var 5 timmar (av 8) kvar hade jag så mycket kryp i kroppen att jag fattade inte hur jag skulle orka. Kunde inte sova heller, och då blir alla resor långa.

Idag då...har läst DN, mailat min handledare och smort in min russinlika hud som dog i Mora. Slurp sa det bara. Ska försöka göra någon slags planering nu inför fortsatt arbete. Det är MYCKET kvar. Blir till att jobba i helgen då M är borta.

Har förövrigt inte fått veta resultatet på tentan ännu. Hur lång tid kan det ta????? Det är ju 3 veckor sen nu. Jävla Esa... Mina nerver, tänk på mina nerver!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar