tisdag 4 mars 2008

Fuck you a-kassan

Igår blev jag officiellt arbetslös. Var på arbetsförmedlingen och anmälde mig. Efter att ha läst på ordentligt om a-kassa så vet jag att jag inte kommer kunna få nått därifrån i alla fall. Det är heeelt sjuka regler. Om jag tar min examen eller avslutar mina studier innan jag är 25 så får jag inte räkna mina heltidsstudier som "vuxenstudier". Dvs jag får inte räkna bort den tid jag pluggat då det ska räknas ihop hur mycket jag jobbat under ett år. Annars kan man tex få räkna det jag jobbade under 2006 också eftersom jag alltid pluggat om jag inte jobbat och på så sätt få ihop till dom 6 månader jag måste ha jobbat för att få ersättning. Jag kan inte avskriva mig från skolan nu hur som men ändå, heeelt sjukt. Magert...det kommer det bli framöver ja...

Mora ringde igår i alla fall och vi hade ett givande samtal så nu vet jag vad jag ska rikta in mig på. Känns bra och lite mer hoppfullt. Blir Alias för hela slanten nu...nästan.

Idag var jag på vårdcentralen. Det var ju mindre angenämt men förhoppningsvis blir det bättre nu. Dom tog blodvärden också, ska bli intressant att se. Har ju haft låga förut. Resten av dagen har ägnats åt chick lit i sån grad att jag missade tvättiden. Fick en ny ikväll som tur var. Har surfat runt på studentrekryterings sidor för att hitta nått tillfälligt jobb jag kan börja snabbt på. Man skulle helt enkelt ha varit programmerare är det man ser;). Det är nervöst att söka jobb. Speciellt då självförtroendet är nere i fotknölarna för tillfället.

Men vi ska åka till Vidsel över påsk i alla fall, ha ha och trallallall:D

3 kommentarer:

  1. Ja, tacka Borgarna...satans kräk. Det lönar sig tydlingen inte alls att vara flitig i skolan och bli klar snabbt...

    SvaraRadera
  2. Nej det är ju inte det minsta logiskt. Ska ringa och dubbelkolla i alla fall...men jag misstänker det värsta..

    SvaraRadera
  3. Fan gumms! Snart ses vi... Längtar efter dig så jag håller på å döööö... ingen förstår ju mig som dig ju... Ska på fest på lördag och ut å dansa... kommer du?
    Puss

    SvaraRadera