fredag 7 mars 2008

Världsreporter

Guuuuuuuuuud vad jag blir arg på Alias för att jag inte behärskar det som jag vill. Idag kom jag till och med upp i tid och har suttit hela dagen och försökt på nått sätt få konvexa och konkava ytor att mötas på ett snyggt sätt. Yeah right. Dessutom är det ju omöjligt att se om skaftet är skönt att hålla i. Hur ska det här gå till eg? Sen är jag övertygad om att det går att använda skin- kommandot för att sammanlänka mer än 2 kurvor. Men jag kommer inte på hur man gör. Stress i kubik! Låg igår natt och stressade upp mig. Fick i alla fall låna hårdvarulåset en månad till. Annars hade det varit illa.

Jag har gjort Eva-Britts kyckling och väntar bara på att M ska behaga bli hungrig nångång så vi kan äta. Feed me! Vi ska se "Morgan Pålsson - världsreporter" ikväll. Såg han på stan förra helgen bye the way, typiskt skånsk kändis;)

Slänger med receptet på kycklingen också, den är ljuuuuvlig!:)

1 kg kycklingfileer
1-2 paprikor

Skär kycklingen i bitar och hacka paprikan.
Bryn tillsammans med curry, salt, peppar och ev tandorikrydda (om nu man råkar ha det hemma).
Lägg kycklingen och paprikan i en gratängform.

Blanda ihop:
2 burkar creme fraiche
ca 2 dl matlagningsgrädde
1 dl mango chutney (Sheerwoods gröna)
1 tsk sambal oelek
1 pressad vitlöksklyfta

Häll över kycklingen och paprikan och ställ in i ugnen i ca 30 min på 200 grader.
Enkelt och mycket gott!

2 kommentarer:

  1. jag kommer till Lund nånstans efter den 18e mars och är där ett tag, eller nåt däromkring, jag har ingen almanacka... så är det nåt du vill ha med dig från lund eller bergslagen, som inte finns där nere, så hojta till :)

    SvaraRadera
  2. Jag ska testa den grytan, lätt fett smarrig

    SvaraRadera