fredag 18 april 2008

Intervju i sikte

Igår ringde dom från Epsilon och jag ska dit på intervju den 28e:)!! Blev helt sprallig och var tvungen att ringa syrran och babbla av mig. Det är för jobb som produktutvecklare/konstruktör. Det är så kul att dom ens hör av sig så men får komma dit! Jag hade inte ens sökt en tjänst där utan bara anmält mig som intresserad och registrerat mitt cv. Mycket kul! Fick dessutom fram nya renderingar i Alias efter 5 timmars nötande. Igår var en glad och bra dag fast jag blev lite ledsen på kvällen av någon anledning. Av vad jag tror är inbillade anledningar. Nå..




Började sy ihop kappan igår, det blev snyggt från rätsidan men lite väl klumpigt på insidan om en lite knodd ska ha på sig den. En hård skarv är ju inte att föredra. Vi får se om jag orkar göra om det sen. Har bara några centimeter kvar på ena kanten och sen är det bara att sy ihop alla delar! Min knaggliga slätstickning blev liite bättre efter att jag strök kappan men det ser fortfarande rätt så amatörmässigt ut;)

Idag är det sol och jag överväger att gå in till stan och lämna tillbaka en film så jag får röra lite på fläsket. Annars är det Alias som hägrar, skaftet ser lite klent ut.

Jag har förövrigt ångest för mina omtentor, mer än vanligt alltså. Hållfen går bara nu i april och sen i augusti och metalliska går samma dag som jag ska på intervju och sen i augusti. Jag MÅSTE med andra ord ha klarat metalliska. MEN jag får inte veta resultatet förrän den 25e april. Kassast. Så som det ser ut nu så blir det ekonomitenta i juni och sen kanske ett vansinnesförsök på hållfen den 29e april. Jag har inte råd att åka och skriva den eg men vad fan ska jag göra? Jag kan inte skriva både hållfen och maskinelement på samma tenta period i augusti. Det är över min förmåga. Jag vill bara att allt ska vara fäääärdig och att jag ska sluta vara dum i huvudet.

7 kommentarer:

  1. Hållf och maskin under samma läsperiod? Bah, piece of cake I say! ;-)

    SvaraRadera
  2. Eller hur...bara tanken på hållfen gör mig sömnlös redan nu. I dont think so...

    SvaraRadera
  3. Kul med intervjun, är ju extra glädjande när nån ringer upp så! Själv bävar jag inför när jag lär ut o söka jobb igen.., avskyr intervjuer.

    Jättefin kofta förresten! Blir så impad av såna som kan sticka sånt där, själv har jag nog inte tålamod. Men det kanske kommer. :-)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Truckerelin: Ja det ska bli spännande! Jag trodde du körde lastbil:)

    Jag har en oerhört hög uttråkningströskel, kan kanske vara det som gör att jag orkar;) Men nu är ju det roliga slut. Den kommer antagligen ligga i delar i flera veckor innan jag ids sy ihop den. Hatar att sy ihop, det blir alltid fult...

    SvaraRadera
  5. Jo nog kör jag lastbil, men just nu är jag mammaledig.. Men till hösten lär jag ut i arbetslivet igen. Blev tyvär av med arbetet jag hade när jag blev gravid, så det blir att söka nytt.., och det innebär intervjuer även i min branch. ;-)

    Hehe. Jag är usel på att sy ihop med, brukar ta med delarna till min mamma oftast. En gång lyckades jag med att sy ihop på ett vis som min mormor gjorde, man typ sydde ihop kant mot kant, inte kant på kant.., om du förstår.. Blev som en extra rad med maskor. Men jag har ingen aning om hur man gjorde. Skulle behöva gå kurs!

    SvaraRadera
  6. Truckerelin: Klart ni också har intevjuer, trodde bara av någon anledning att du redan hade ett jobb:)

    Jo man kan ju sticka ihop grejer också om man inte maskar av utan sparar maskorna, det borde ju bli snyggt men jag har aldrig provat.

    SvaraRadera
  7. min mammas tips för att få grejer att se jämnare ut är att tvätta tinget, så att maskorna drar ihop sig lite... mer spännande grejer än så hade jag inte att säga...

    SvaraRadera