måndag 14 april 2008

Kappa

Igår köpte M en sån där platt tv. Den gamla tjocka tvn står och skäms i ett hörn. Blev i alla fall en massa stickande gjort för min del.



Det ska alltså bli en babykappa i slutänden. Precis som jag trodde så gick det helt plötsligt jättesnabbt då den enormt tråkiga nedre delen var klar. Det var ett bra mönster annars då hela den delen som syns på bilden är gjord i ett stycke. Det där med att sy ihop olika delar man stickat är ju inte min starka sida har jag märkt. Nu ska det stickas armar och kanter och krage. Vet inte vem som ska få den än, men vi känner ett par som ska ha barn i Juli. Kanske till deras knodd:) Alla andra barn är för stora eller helt enkelt för tuffa för sånna här gulliga plagg. Det är roligt i alla fall.

Imorse drömde jag en äcklig dröm som involverade sexuellt umgänge med en familjemedlem. Usch usch usch. Vad är det för fel på hjärnan eg??? Dagen har sen varit mycket oproduktiv förutom att jag sökt två fuljobb.

1 kommentar:

  1. Man ska aldrig tolka drömmar, om man skulle tro på allt sjukt som Freud sa så borde vi alla sitta inspärrade i vaderade rum med tvångströja och få små skojiga röda piller...

    SvaraRadera