onsdag 30 april 2008

Uppsatsen om den senaste veckan i mitt liv

Long time no blog. Det har varit lite mycket sista dagarna. Det känns som om allt plötsligt ska hända den här veckan. Nå kort om dagarna som gått.

Lördag fyllde M's mamma år så då var det kalas där. Söndag rantade vi runt i halva Skåne. Var på några loppisar och hälsade på lite folk. Vi hamnade som vanligt hos Erik och Maja till slut och grillade där på kvällen. Hade ett ganska givande samtal med M sen då vi kom hem. Men jag skulle inte säga att allt är tiptop för det. Jag är helt enkelt provanställd, vilket jag vetat om ett bra tag, och det känns mindre bra. Under sånna omständigheter är det inte lätt att vara en glad och lycklig person.

Måndag var ju den stora intervjudagen men det började med att Marie kom på fm med tåget och hälsade på mig, det var kul! Vi gick mest runt i Lund och kikade fram till jag skulle åka in till Malmö. Höll inte på att hitta till kontoret där intervjun var först vilket var lite stressande. Men jag hade gott om tid så det löste sig:)

Och ja...det gick rätt så bra tror jag:) Avdelningschefen som höll i intervjun var dessutom en skön kille och sånt hjälper ju alltid till. Det är ju inte ett sexigt designjobb men jag tror att det kan bli kul ändå! Nå han ska i alla fall ringa om en vecka ungefär då han tänkt igenom det och han tyckte att jag skulle tänka igenom också om jag vill jobba med det här. Sen kanske det blir en andra intervju, då med någon av de andra cheferna. Jag tror det skulle vara ett bra första jobb. Dels för att det är som konsult och man får prova lite olika saker och sen att det att jag får veta vad det eg innebär att jobba som konstruktör. Jag kanske tycker det är askul och vill inte göra annat resten av mitt liv. Vem vet!;)

Igår var jag och Marie på Nova och strosade runt. Vi var på Miljögården och tittade, ett möbelvaruhus kan man väl säga med bara en massa dyra designgrejer. Det var en uuunderbar affär, men jag hade knappt råd att gå in genom dörren. Jag vill ha en massa pengar och ett hus. Med torn. För att tona ner lyxkänslan gick vi på Rusta och jag köpte garn till halsduken. Det får bli budgetgarn till det här projektet. Dom hade ingen bra rosa dock så det får bli svart och rött. Sen cyklade vi ner till stadsparken och låg i solen och åt glass och hade det skönt. Jag kan ju nämna att i förrgår och igår var det sommar här. Totalt sommar.

Idag då. M är och hämtar en bubbla som han köpt och jag ska försöka gör nått med exjobbet. Alias kanske. Kanske träskaft. Eller så försöker jag göra en fysisk modell. Voj voj. Jag måste hur som göra en sån annars är det här jobbet ett skämt. Ikväll ska vi i alla fall till Teckomatorp och grilla och fira Valborgs. Och på fredag ska jag på provomgång som personlig assistent. Som sagt var, allt händer den här veckan. Efter månader av totalt stiltje så händer allt på samma gång. Som det brikar vara:)

Nu har jag skrivit nog för en vecka. Over and out.

4 kommentarer:

  1. Härligt med ett blogginlägg igen Elin, man funderade ju vart du tatt vägen :-) fast ibland behöver man pausa.

    Provanställd... av M? I såfall lät det ju verkligen inget vidare, om det är som det låter :-|

    I Luleå är det också sommar, jag har haft bara ben idag :-O

    SvaraRadera
  2. Emma: Mail till dig på helgon ang provanställningen*ler*

    Barbent??? Oj oj...God bless växthuseffekten;)

    SvaraRadera
  3. ja, jag tyckte oxå det där med provanställd lät lite... men så tänkte jag att samtalet kanske inte skulle ha setts som givande, ifall det vore så...
    ta hand om dig iallafall!

    SvaraRadera
  4. Leopardia: Det är komplicerat...

    SvaraRadera