söndag 11 maj 2008

Loppis i Stångby

Ah det är ju så sommar!:) Igår kväll hade vi uteserveringspremiär. Mysigt.

Idag smorde jag in mig med solskyddfaktor 20 och så åkte vi på en lite veteranbils marknad i Lödde. Inte så upphetsande men vi åkte på en stoor loppis sen så det gjorde inget;) Vi köpte ett par campingstolar från 70-talet att ha i bussen och så köpte jag en solmadrass i samma stil och ett bestick diskställ. Det var groteskt mycket folk och väldigt mycket skräp så entusiasmen dalade i solgasset efter ett tag. Men det var kul att åka lite buss i finvädret. Såg förresten en kvinna som hade mobilen i klyftan mellan brösten. Dom dras tydligen till loppisar, hörde rykten om att det fanns sånna tanter i Luleå också;) Schnyggt...

Invigde min solhatt som jag köpte förra året. Så jäval bra!! Den här kräftan behöver allt skydd hon kan få. Däremot kräver ju hatten att man har håret utsläppt vilket blir onödigt varmt, men men. Jag gillar min hatt i alla fall:) Ska lägga upp bilder senare på snygg-hatten och dom fina stolarna.

Vi gjorde som alla andra och grillade i kväll...mmm....kött... Det är så sagolikt fint just nu ute och det luktar så gott. Som den svensk man är så tänker jag att det är bäst att passa på medan det varar:P

Det tittas på hockey just nu. Kors i taket. Ett utmärkt tillfälle att sticka:P Med tanke på att min karl aldrig tittar på sport annars så är det ok med VM och sånt. Jag förstår inte hur jag har lyckats hitta ytterligare en man som är nästan totalt ointresserad av sport. Jag tackat och bockar:*

4 kommentarer:

  1. Mer bröstförvaring åt folket! ;-)

    SvaraRadera
  2. Gustav: Huuuuuurv. Det var inte läckert någonstans...

    SvaraRadera
  3. Mer sport åt folket... ;)

    Inte brukar du väll bli röd i solen darling???

    PUSS

    SvaraRadera
  4. Emms: Nej jag är ju som en pepparkaka redan...

    Idag satt vi på balkongen och jag tog fram magen. M blev bländad trots solglasögon:P

    SvaraRadera