tisdag 22 juli 2008

Hemlispaket nr 2


Hade fått paket då jag kom hem:)

Den tuffaste nåldynan ever måste jag säga och så ett par fina handgjorda knappar och mjukt och fint alpaca silk garn! Tack hemlisen!:)

Försöker komma på om det är några ledtrådar med. Det borde det ju vara... Den hängda gubben kanske? Jag är för oklurig för sånt här:P Får fundera och undersöka hela paketet noga.

Idag har jag suttit och ändrat i ritningar heela dagen. Den nya snubben, Henrik, kom och han var trevlig och allt är frid och fröjd. Upplägget kommer tydligen vara att han sitter och ritar delarna och jag ska sätta ihop dom till en helhet. Spännande...jag är ingen stjärna på just det. Brukade lyckas dirigera över den biten till någon annan i gruppen på skolan:P Men det ska nog gå bra. Henrik verkar vara rätt van vid Inventor så det känns bra att man har någon att fråga om programmet även om dom andra är på semester.

Imorgon ska vi få någon slags planering. Jag har sagt att jag kan jobba 8 timmar om dan utom då jag ska till Luleå och då jag ska jobba på det andra jobbet. Måste nog säga till att det kan behövas vara ledigt lite mer än så om jag ska hinna allt. Mora har inte hört av sig än vilket är kasst. Ska försöka komma ihåg att ringa honom imorgon.

Mat kanske vore nått ja...

12 kommentarer:

  1. Ja, det finns en ledtråd men den är så otydlig att det är omöjligt att fatta. Ha så kul med garnet. Knapparna är köpta i en hantverksbutik här i min hemstad men det går ju inte att klura ut var. Nästa gång kanske du får nåt ätbart igen.
    /Hemlisen

    SvaraRadera
  2. Vad är det här med hemlispaketen? Jag har funderat men aldrig lyckas lista ut. haha.

    Vad härligt att du fått nåt att göra nu, hoppas du får bli kvar länge :-)

    Hehe, dejto och dejto, jag hatar att dejta ;-) Det är nog mer bara substituthäng.

    SvaraRadera
  3. Hemlisen: Vad är dom gjorda i? Knapparna alltså.

    Emma: Det är http://www.stickamera.se/ som anordnar det. Man får en hemlig kompis som man ska skicka paket till och så får man paket själv från någon annan. Sen är det meningen att man ska lista ut vem man får det från:) Det är kul med paket jue..

    Jo dejta sucks:P Funkar substitutet?

    SvaraRadera
  4. Låter ju bra det där med jobbet... men du glömde kommentera stjärten... eller har han ingen snärtig stjärt?

    Säg till mig nästa gång det sätter igång sån hemlisgrej... då vill jag vara meeeed... tycker också om paket juh...

    Vill ha mönstret på "spöketlaban-skorna"...

    PUSS

    SvaraRadera
  5. Emms: Den har inte gjort ett intryck i alla fall:)

    Jag kan säga till om jag vet om när det blir nästa gång. Mönstret kan jag maila eller kopiera och skicka.

    SvaraRadera
  6. Ah, sån nålödyna vill jag me ha jue...! :-)

    SvaraRadera
  7. TruckerElin: Jag den var tuff!

    SvaraRadera
  8. Kanske man kan göra nån som föreställer nåt gammalt hatobjekt.. *hmm* :-)

    SvaraRadera
  9. Att den är! Höll på dö när E-B bjöd på den första gången. Himmelriket!

    Substitutet funkar rätt bra, men jag vill ju fortfarande ha du vet vem!

    Vi borde dejta när du kommer hit, jag tycker vi ska gå ut eller nåt ;-)

    SvaraRadera
  10. Emma: E-B är min matidol. Mmmm...

    Du det borde vi verkligen! Boka in den 30e augusti. Då har jag tentat klart:)

    SvaraRadera
  11. Hmm... Jag har fått för mig att jag luskat ut vem som kan vara din hemlis.. ;P hihi! Men jag ska inte förstöra nåt, så jag säger inget. :P Alltså, det är ju inte jag! Men trillade in på ett ställe..

    SvaraRadera
  12. Helena-rutan: Men ååååh orättvist ju!:P

    SvaraRadera