onsdag 2 juli 2008

Stickbekymmer

Igår var det oövervakat jobb på dagen. Skurade och skrubbade med bra musik i lurarna. Ganska trivsamt och jag blev klar tidigare än beräknat och fick gjort allt som skulle göras.

M var i nya garaget hela kvällen sen så jag stickade som besatt. Det går INTE bra. Jag håller på att bli tokig. Jag har som fått en ide i huvudet och det är så totalt omöjligt att få ut det i verkligheten utan att det ser för jävligt ut. Det SKA gå. Låg och grunnade på det inatt och kanske har kommit på ett sätt att få till det. M's syster fyller ju år idag och jag hade tänkt sticka en kompletteringspresent till henne men det verkar inte bli så. Uff vad jag bli störd. Allt jag stickar ser ut som kukar vilket INTE är tanken. Ska iväg och jobba nu kl 1 till 7 så idag hinns det inte blir nått. Kanske sätter mig en stund nu innan jag ska iväg. Hade gärna lagt in bilder på mina fasansfulla skapelser men det får bli senare.

I förrgår ringde dom från ett jobb jag sökt och jag klantade till det. Blev först och främst helt förvånad att dom ringde så snabbt. Sökte det bara för någon dag sedan. Sen är ju det klassiska: vad ska jag svara på frågan varför jag söker konstruktörsjobb fast jag vill ha designjobb? För att jag är helt jävla desperat och ta vad som helst och designjobben inte ligger och dräller på gatan precis? Det kan jag ju inte säga. Började yra om att jag sökt en massa olika jobba och strulade till det helt. Dom ville ju, som vanligt, ha någon som "brinner för jobbet". Hur man nu kan brinna för hydrauliska lyftanordningar? Jag är verkligen inte intresserad av maskiner öht men jag vet av erfarenhet att håller man på med något så nördar man in på vad som helst fast jag inte samlar på hydraulik hemma. Det kan man ju inte heller säga. Kanske kan omformulera det till att jag är osunt anpassningsbar och har HÖG uttråkningströskel;) Vilket är helt sant.

Det verkade vara ett rätt bra konstruktörsjobbs annars. Inte så hardcore men det ingick offerthantering och lite inköp också som jag inte har en suck om. Men det borde man ju väl kunna lära sig. Nå hon blev helt osäker på mig för att jag var så jävla flummig och ville att jag skulle tänka på saken och kolla deras hemsida och ringa upp om jag fortfarande var intresserad. Jobbet var i Klippan också så jag måste ha bil för att kunna pendla. Jag vet inte. Jag vill ju ha ett jobb! Fan.

3 kommentarer: