onsdag 1 oktober 2008

Lax

Här har ni tjejen som stickade klart bakstycket på koftan och började på ena framstycket igår;) Hade hittat ljudboks klipp på DN som man kunde ladda ner. Iofs bara nått kapitel men ändå. En timmes lyssning och stickning. Och ett oerhört sug efter att läsa PO Enqvist's nya bok. Gah vad han är bra. Kanske måste lyxköpa mig en bok...

Kom hem sent ikväll för att hela den stora sammanställningen kukade ur och höll på att dö så jag var tvungen att rädda den. Nå gjorde lax, mandelpotatis och sås med stenbitsrom sen. Mumsigt. Jag känner mig lurad av potatisen. Den var inte så där gul som den ska vara. Måste vara någon slags södra-sverige-fusk-mandel. Men den kokade sönder så det var ju som det skulle i alla fall:P

Imorgon ska flyttlådorna iväg till Vikhög för magasinering. Jag behöver eg en låda till. Kom på att jag glömt tömma ett skåp. Och så ligger det lite böcker och skit kvar. Nå.

Har haft hångeldrömmar dom senaste nätterna. Med herrar i alldeles för låg ålder. Små 20 åringar och sånt. Nå. Det är trevliga drömmar hur som. Snusktanten i mig håller väl på att börja vilja ha lammkött eller nått. Det är alltså nästa steg, först stickning sen lammkött:P

Om vädret tillåter blir det i alla fall Öresund runt på lördag med min hyresvärd. Det ska bli kul! Äntligen Louisiana!!

11 kommentarer:

  1. Du ska lägga ner potatisen i kokande vatten så ska de inte spricka. Det var någon klurig mat-människa som sa det på tv förra veckan... Södra-Sverige mandel är inte riktigt riktig - jag vet - och dessutom är den svår att få tag på.

    Jobba flitigt men inte ihjäl dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Elin: Ahaaaa...som hemkunskapsläraren sa helt enkelt;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Är det några speciella 20-åringar du drömmer om? *blink* ...*blink* ;-)

    SvaraRadera
  4. jag sa till H att du hade stickat en snoppby, då sa han 'vad har du emot E egentligen?'
    spännande intrig det blev av det hela, hehe...

    jag hoppas att de ger dig massa bonus, så flitigt som du jobbar!!

    SvaraRadera
  5. skratt... sa hon??? Det vet inte jag att de sa, men jag kanske gjorde som jag tyckte och inte lyssnade helt enkelt...

    SvaraRadera
  6. Nu är kablarna upphittade och hemlisinlägg gjort. På fredag kommer jag att besöka Lousianna för att sedan åka vidare till Köpenhamn.
    Trevlig helg! Monica

    SvaraRadera
  7. Gustav: Ha ha, nej det var inga jag kände igen faktiskt. Vem tänkte du på?:P

    Leopardia: Det är ju också en slutsats man kan dra:P Voj voj...

    TruckerElin: Mjo sen i dec men tills dess måste mina flyttkartonger stå någonstans annars än i exets vardagsrum.

    Elin: Våran sa det i alla fall;) Men jag gjorde som mamma ändå:P

    SvaraRadera
  8. du får förresten hålla ett extra öga på vad de har där av rauschenberg. en av mina favvon... louisiana...

    SvaraRadera
  9. du kan få låna mitt lånekort på biblo här i stan... men kan lyssna på böcker om man streamar från deras sida... då behöver du inte bara lyssna lite...

    Sen en fråga... får man kalla det mandelpotatis om det inte är riktigt gult?

    SvaraRadera
  10. Leopardia: Jag får hålla ögonen öppna!!

    Emms: Perfekt! Tror det finns samma här i Lund men det kanske finns fler böcker i umeå, skadar inte med fler alternativ:)

    Nej jag vet inte vad det var för nån fuskmandel det där...

    SvaraRadera