tisdag 21 oktober 2008

Mys pys

Det var mörkt då jag gick upp imorse och det blir mörkt så snabbt på kvällen. Hu. Men det var ganska mysigt imorse, åt frukost invirad i täcket och hade gott om tid på mig. Kanske ska göra det till en vana;)



Jag gjorde i alla fall slag i saken och köpte en skarvsladd så jag kan ha min fina fönsterlampa. Mycket mysigt. Sen att min orkidé håller på att blomma ihjäl sig och inte vet någon hejd gör ju inte saken sämre;) Köpte den då jag flyttade ner för ett år sen och den har blommat konstant sedan dess. Ett bra köp! Den jag fick då jag fyllde år verkar vara på väg med en ny stängel också. Den tokslutade blomma efter bara några veckor. Som alla andra orkidér jag haft innan.

Glömde mobilen på jobbet igår då jag gick hem. Kraftig separationsångest hade jag hela kvällen men jag oooorkade inte cykla tillbaka och hämta den. Imorse toppade jag med att glömma passerkort, plånbok och lunch hemma. Voj voj. Nu verkar jag ha kommit ihåg allt i alla fall:P

Tänkte mata in lite bilder i den här bedrövligt tråkiga bloggen.


Förra helgens klädinköp, eller två i alla fall. Vet inte vad jag ska göra av tröjan riktigt. Gillar den men vet inte NÄR jag skulle ha den. Får göra ett försök på jobbet imorgon. Prickar är trevligt men den är som lite väl gullig. Mina arbetskamrater måste tro att är schizofren men mina kast mellan sunk och uppklätt:P Byxorna är helt ok också. Äntligen nått som inte säckar så där fult eller håller på att gå sönder.


Sen har vi den omtalade muffinsen ak bröstet. Mycket större än dom andra jag gjort. Man ser min stickhörna med berget av muffinsgarner i bakgrunden också:P Jag kommer ju såklart inte att ge mig nu förän jag lyckas göra lika snygga muffins som Julie som gjort mönstret. Det MÅSTE gå...Jag vill att det ska gå. Visst heter det bäck och bölja förresten sånna där sängkläder? Jag får i alla fall nostalgivibbar av dom:)


Framstycket på koftan börjar arta sig också. Med uttag för arm och allt. Man lär sig.

Funderar på att lyssna på Människohamn och sticka men jag tror jag vill läsa den ist. Får se om jag hittar något annat kul att lyssna på. Surfade förresten in på bokus igår och klickade på allt jag ville ha. Gah. Jag ska köpa böcker snart. Ett annat liv och Fight Club och Sista boken från Finistere och och och...

4 kommentarer:

  1. Snygga byxor. :) Jag har inte börjat på nån muffins än.. Försöker slutföra några ufon. Sen har jag inget passande garn, det ska inhandlas. :)
    Gillade lampan också. Jag skulle behöva köpa nån lampa antingen till fönstret eller till golvet, skitsegt att sticka på kvällarna nu när jag knappt ser nåt. ;P

    SvaraRadera
  2. Helenarutan: Tackar! Lampan ger ju inget arbetsljus utan är bara för mys;) Gillar den, en gammal gammal är det.

    SvaraRadera
  3. Tack för att du skriver muffins och inte "cupcakes" som bloggfolk verkar fått dille på! Stör mig så fruktansvärt på det :P

    SvaraRadera