tisdag 13 oktober 2009

Garn och choklad



Idag kom mitt Garn och choklad paket:) Dozan hade skickat både rött och grönt garn, choklad, bokmärke, kärlekste och en singel! Tusen tack! Passade på att posta mitt eget paket också så nu är det på väääg.



Stickandet har legat nere några kvällar. Hittade ett fel och bävar för att repa upp två varv. Det börjar bli så många maskor per varv nu:P Har i alla fall börjat på mönstret och det var inte alls så komplicerat, man måste bara räkna rätt. Har ju inte visat sig vara min starka sida.


Helgen bjöd på hemmamys på fredag. Lördag åkte jag och M runt i militärpickisen för att se om den är att lita på efter senaste renoveringen. Det var fint och höstigt! På kvällen hade jag middag för lite folk och det var trevligt. Kändes skönt att för en gångs skull kunna göra nått med folk jag känner och inte bara hänga på M's sociala liv. Var i Svågertorp i söndags och köpte skumpussel på Biltema så jag kan blocka och lite garn på Stoff och stil till div framtida presenter.


Men nu ska jag ta och fika några nybakade bullar:) Kanska tar jag tag i stickningen igen...

5 kommentarer:

  1. Tusen tack för det fantastiska garn och choklad-paketet du skickade till mig! Jag svävar som på moln! Visste jag inte bättre så skulle jag tro att du kände mig. Tack igen och han en mysig höst du också!

    http://emmagjort.blogspot.com/2009/10/garn-och-choklad.html

    SvaraRadera
  2. hej Elin! Vad kul att du gillade ditt paket! Som du förstår av bloggens innehåll så är bikmärket "hemmagjort" och thét är en "rest" från mitt bröllop i augusti... :-D
    Föll singeln dig i smaken? Enjoy! Och välkkommen tillbaka till min blogg! Nu får jag lite press på mig att uppdatera oftare om jag vet att jag får "gäster" :-D

    SvaraRadera
  3. hej Elin...
    Färdignött finns oftast på loppis och second hand såklart... men några av de där påslakanen har jag budat hem på Tradera också...
    Visst är färdignött det allra bästa - mjukt och matt och härligt "suddiga" färger!

    SvaraRadera
  4. Hur har det gått med felstickningen? Istället för att repa upp många varv så brukar jag släppa maskorna just där det blivit fel bara och göra om det, ibland med hjälp av en virknål.. Vart så glad när min mamma visade att man kan göra så för jag avskyr att repa.
    Men det beror ju lite grann på hur man har gjort fel också förstås :)

    SvaraRadera
  5. Jag håller också på med en sjal nu och får hela tiden en maska för lite på varvet efter pga att jag missar att göra ett omslag. Men då släpper jag upp maskorna tills det varvet där jag har gjort fel, sen lyfter jag tråden mellan maskorna (så blir det ett omslag) och sen stickar jag uppåt med de trådar som jag har släppt av tidigare. Det blir lite snävt just när man håller på men så fort man har stickat ett varv över så blir det som om felet aldrig har varit. Hoppas du förstår min beskrivning. :-) Annars kan jag försöka fota hur jag gör nästa gång, för det lär ju klart bli en nästa gång. hehe

    Ja visst är dopklänningen mysig! Inte för att jag har nån som passar i den nu men det skulle vara roligt att göra ändå..
    Jag väntar nu på garnet som jag beställt från england. Det blev inte alls dyrt, köpte 10 nystan och med porto blev det 500 kr.

    Här beställde jag ifall du är sugen, hittade inte det (eller liknande) i Sverige.
    https://www.btowstore.com/epages/BT2741.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/BT2741/Products/%22Cobweb%20Yarn%22/SubProducts/%22White%20Cobweb%22

    Vad jag sett ska det gå 4-6 nystan till klänningen, tänkte sticka en sjal eller nåt av det som blir över, eller kanske en extra klänning om den är skoj.
    Var rätt så sugen på att beställa rosa och blått :) Men fegade ur..

    Jag har boken med mönstret om du vill ha så kan jag maila.. *sshh*

    SvaraRadera