torsdag 8 april 2010

Vila i frid morfar

Lilla morfar dog i igår kväll. Känns bra att han inte behövde lida så länge och att mamma och min moster satt hos honom då det väl hände. Mormor verkar också må bra med tanke på omständigheterna och "lät honom gå" i förrgår. Detta är från hans 80 års dag för några år sen hemma hos dom i Rosdal. Ett fint kort tycker jag.


Så en lite vårrapport med kassa bilder. Vårstädade balkongen igår och putsade rutorna, nu kan våren komma på allvar! Planterade ut mina sockerärter som skjutit i höjden, tror dom kan ha hunnit bli för vecka så jag satte några nya frön som får gro i lite hårdare omständigheter så kanske dom växer långsammare och blir starkare. Det där lät som en moralkaka;)



Sen bäddade jag med mina "nya" våriga sängkläder! Använde bara påslakanet då lakanet är för smalt för min säng.


Om man skulle ta och sticka klart den där eländiga vanten så man kan få börja på sjalen nångång...det går långsamt.

4 kommentarer:

  1. Vilken fin bild av morfar <3. Var rädd om dig!

    Jag tycker att du ska börja på sjalen och strunta i vanten för tillfället. Den kan du spara till september.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. *kram*

    Håller med Linda, det går att strunta i vanten och börja på sjalen. :) Så kan du sticka klart vanten när sjalen börjar kännas tradig.

    SvaraRadera
  3. Lilla morfar... jag är säker på att han har det bra där han är nu!

    Vad fint påslakanet blev ändå. Det kan bli lite too-much med gult underlakan också så det blev kanon tycker jag...

    Jag ska vara ärlig och säga att jag har likadana - fast röda - de blir fina till jul!

    Skit i vanten min är inte ens klar - och kör sjal så det ryker... jag funderade på att börja på min fjärde candleflame men jag har hittat nåt annat jag vill sticka på ravlry så jag ska starta upp nytt imon!
    Kram kram

    SvaraRadera