torsdag 23 september 2010

Det blir aldrig som man tänkt sig



Koftan har fått förvandlas till en VW mössan ist och det går både bakåt och framåt. Efter resonerande med Elin så bestämde jag mig för att göra mössan i dubbelstickning. Det har jag aldrig gjort förut men det var inte så komplicerat trots allt:) Det löste problemet med att det såg ut som  f*n där jag hade själva märket. Får se om det blir en alldeles för tjock mössa för den blygsamt kalla skånska vintern däremot:)

Råkade även köpa på mig ett mönster igår på grund av kraftig kärlek vid första ögonkastet, såååååå fin! Jag har ingen aning hur jag ska lyckas avkoda beskrivningen hur man gör kanten däremot, förstår hur jag ska plocka upp alla maskorna men sen barkar det utför. Steg ett är i alla fall att köpa ett garn.
Nä föresten, steg ett är att bli klar med mössan och hemliga projektet och sy ihop en annan smygpresent som jag stickade ihop på två kvällar:P Sy ihop saker är inte min kopp te...

2 kommentarer:

  1. Va kul att det funkar med dubbelstickningen. Jag har inte fått färdigt mitt motiv än, men blir så sugen att börja när jag ser ditt. Ska bli roligt att se din färdiga mössa sen.
    Får hoppas att ni får en riktig vargavinter där nere så att det fina stickade kommer till god nytta :)

    Vilket av mönstren är det som du har köpt? *nyf*

    SvaraRadera
  2. Mönstret till denna sjal http://brooklyntweed.net/blog/?p=381

    Hisnande vackert, köpte garn idag, ljugfärgat:) Du som äääälskar lila:P

    SvaraRadera