tisdag 7 september 2010

Heart mittens, check!


Igår blev dom klara och resultat tilltalar inte mitt sinne för symmetri men nu pallar jag inte att sticka mer tvåfärgat, detta får vara bra nog:)


Detta är alltså Heart mittens stickade med stickor 4 mm i Rownas Wool cotton. Den högra är stickad på strumpstickor och den vänstra med Magic loop (första gången för mig). Så här med facit i hand borde jag ha bitit ihop och gjort även den andra på strumpstickor. Det verkar som om jag stickar för hårt med magic loop. Jag stickade först mudden på vanten och tyckte storleksskillnaden var för stor så jag rev upp det och gjorde om och försökte sticka lösare. Hjälpte uppenbarligen inte;) Sen är tummar fortfarande min svaga punkt vid vantstickning. Tumme nr två har en underlig form, kanske hjälper att blocka?

Nå nu är jag i alla fall redo för kalla höstmornar och kvällar!
Ikväll fortsätter jag på hemliga projektet och går tvärt emot Dozans goda råd att inte äta choklad då man stickar;)

2 kommentarer:

  1. haha, jag lever inte som jag lär kan jag säga... Åt choklad och stickade senast igår! Jag kanske får ge mig på mina vantar också - men jag är inte sugen just nu :-D
    Hur går det på husfronten då?

    SvaraRadera
  2. Dozan: Det är ju ett så fint mönster men det var såå drygt med två färger! Förstår att du inte är sugen:P Husletandet fortskrider, har några krokar ute så vi får se vad som händer. Alltid är det nått fel, om det inte är sunkigt så är det för dyrt eller på fel ställe;) Men i höst får den nästan ta och smälla till, särbolivet känns inte så lockande längre.

    SvaraRadera