onsdag 13 oktober 2010

Dubbelfel



Men ååååh! Vad less jag blir. Min dubbelstickade VW mössa blev en katastrof, den inre mössan (vit) blev mycket större än den yttre så det var klumpigt och fult och såg helt galet ut då man hade den på sig. Jaha, repa upp och gå tillbaka till plan noll, virka.


Fel fel fel! Den blev för stooor, igen. Stånk. Göra om IGEN. Antingen virkar jag om eller så gör jag ett nytt försök att sticka vanligt. Märket blev betydligt snyggare stickat än virkat men det går ju att modifiera. Inget kommer i alla fall hända ikväll. Dags att sova...

4 kommentarer:

  1. Hehe Du har då otur med din VW mössa...
    Min mössa till sonen blir riktigt bra i dubbelstickat, fast storleken blir åt helskotta.., skulle håll mig till det antal maskor jag testade med först för då hade den blivit perfekt. Men orka göra om??
    Ett tips för dubbelstickat är tunnare garn och att sticka hårt, jag märker att jag har stickat hårdare än normalt när jag dubbelstickar. Jag vet inte hur du ställer dig till akrylgarner men om du kan tänka dig att använda det så tycker iaf jag att Svarta Fårets Baby blir ypperligt till dubbelmössa.

    Ska bli intressant att se vart detta mössprojekt slutar! ;)

    SvaraRadera
  2. Akryl är ju inte min kopp te. Den blå VW mössan jag gjorde till M blev ju i normal storlek men då använde jag Karisma och inte Alaska, kan vara därför, eller så använde jag en mindre virknål till den blå. Det lutar åt att jag repar upp mössan och skippar de två sista ökningarna och ser om det blir bättre.

    SvaraRadera
  3. Du ser helt galet gullig ut på bilden dock - mönstret ser lite ut som om det skulle vara en ofarlig batman-symbol... och jag har för mig att det finns nån "serie" där "hjälten" har en väldigt stor grej på huvudet och det är på pricken likt dig! Galet gullig!
    Men som de säger i lumpen, gör om, gör rätt! Eller har mössan bränt sina chanser nu?

    SvaraRadera
  4. Dozan: Ha ha! Mössan fick en till chans repade upp två varv med ökningar och vips blev det bättre! Den satt som gjuten på beställare, phu! Hade fan inte pallat att göra en till:P

    SvaraRadera