onsdag 1 juni 2011

Spetsmudd


Gör ett nytt försök på att få till en mudd med spetsmönster. Tror att garnet är ok och jag har kommit på varför min omtag inte syntes (jag vred dom då jag stickade nästa varv...) så nu ska jag bara bestämma mig om jag är nöjd med mönstret. Eftersom jag ska ge bort dom som en överraskning så är det svårt att veta vad mottagaren tycker. Att blocka kanske kan fixa till det lite?;) Jag hoppas på det...har i vanlig ordning redan repat upp den ca 5 ggr :P Hur maskar man av så att det blir vågigt längst upp?

2 kommentarer:

  1. Haha, den där har jag också börjat på men det var nog 1½ år sen... Fick aldrig till det men jag har ju lärt mig en del om spepsstickninge sen dess - kanske kan testa igen - fina!

    SvaraRadera
  2. Tack! Ursprungsmönstret är en fingervante med spetsmönster som jag snott själva det spetsiga av;) Blev klar med nr två igår och dom blev riktigt bra:)

    SvaraRadera